Sunday, April 12, 2009

remaja kita..

salam semua..
KALI NIE..
SEDIKIT ceritera yang ingin aku persembahkan buat tatapan umum...
post kali nie..
aku nak persembahkan hasil nukilan budak2 AL-AMIN...
hasil nukilan di mana ketika itu aku berada di tingkatan satu..
(budak baru time tu)...sempat pecah tingkap lagi time hari first masuk AL-AMIN...Kenangan ngeri yang tak kan ku lupakan seumur hidup...ngeri siot..

korang bace lah hasil nukilan seorang pelajar AL-AMIN NIE..


REMAJA KITA
"banyak perkara dalam dunia..
remaja juga yang menjadi mangsa..
sering di kutuk dan dikata..
apa nak jadi remaja kita..
macam-macam di ejek dan di cerca..
di manakah moral mereka...
bukan aku nak mengumpat atau mengata..
aku pun remaja juga..
tahu batas dan susilanya...
jangan ikut darah muda seperti kata orang tua-tua...
banyak hal yang menjadi cerita..
buang anak..lepak..punk..serta sosial lebih batasanya...
sikap malu yang ada di campak kemana>>>?
sungei wang plaza atau lubuk cina...
peliharalah moral kita..
adat kita harus di jaga...
bukan buat tatapan orang malaysia sahaja..
malah satu dunia..
jangan ikut depa..
cara depa tak sama dengan kita..
agama mengasuh kita menjadi insan mulia..
tingkah laku harus di pelihara..
nilai murni harus di pelihara..
hingga ke akhir hayat kita..
bukan sampai sini sahaja...
atau mengikut wawasan 2020 pula...
satu perkara aku nak kata..
jadilah insan yang berguna..
jangan menyusahkan mak bapak kita...
dengar nasihat mereka..
kalau setakat nak jadi kutu..
tak payah hidup lama-lama...
menyusahkan kerajaan sahaja..
aku taklah sebaik mana..
setakat nak jadi manusia..
mayarakat masih boleh terima..
hidup kita sama sahaja..
tiada beza antara yang telah tiada..
tiada beza antara papa kedana dan berharta..
semua ketentuan ALLAH yang MAHA ESA...
akhir kata dari aku..
sebagai remaja..
lu pikir la sendiri..
masing2 dah boleh bezakan bruk dan baik..
salam alaik////

No comments:

laman sesawang

Blogger templates