Wednesday, May 6, 2009

argh...penatnya...

BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM dan ASSALAMUALAIKUM ke semua yang mentafsir dan membaca di blog gue ini...
diriku dalam ke-emo nan..kerna sakit kepala yang
teramat..
ya ALLAH..sembuhkanlah penyakitku ini..hanya KAU maha
menyembuhkan segala penyakit..
tapi dalam sakit kepala nie pun aku still try to post sumtin
kat blog aku yang dah hampir berabuk nie..makulmlah lama tak bukak...
so kali nie..aku nak jadi saterawan skit...
BACALAH ape yang aku karangkan nie..
dikala ku dalam kekosongan,
meniti di sebalik jendela hitam ku..
mencari makna dan erti ketenangan..
namun entah hilang kemana pun ku tak
tahu..
dikalaku dalam kesempitan..
menjalani liku kehidupan yang kian mencabar
..
rohani dan jasmani..
mencari erti kelapangan ..
hanya hampa dan kekesalan yang ku
temui...
di manakah dia..? di manakah dia...?
erti ketenangan yang ku cari dan
nantikan..
ku jelajahi pelosok dunia..
demi merasainya..
namun tiada yang bisa merealisasikan
...
di manakah dia..? di manakah dia...?
kelapangan yang tak pernah
menyelimuti ku dan menyelubungi ku...
walaupun merentas laut samudera..
hanya tenggelam seperti kapal
karam..
mungkin diriku tak sedar..
bahawa..
sebab kitab bisa menghilngkanya...
tanpa perlu memanjat ke gunung..
tanpa perlu terbang ke angkasa..
ia sentiasa ada di sisi kita..
ia sentiasa menemani kita..
ia akan menjadi syafaat kita..
itulah AL-QURAN kitab kita..
yang datang dari kalamullah...
fuhh..penat otakku menaip ayat untuk di tafsir..
akhirnya..inilah hasilnya..
merapu je kan..
harap memahami..
dan selamat membaca dan mentafsir..

No comments:

laman sesawang

Blogger templates