Saturday, January 17, 2009

Coretan isi hati ku...

Teman, aku ingin...
teman tersayang...
aku ingin kita seperti Abu Bakar As-Siddiq...
persahabatan di jalin kerana al-khaliq
harta di korban bukan sedikit
cintakan kebenaran sanggup bersakit...

Serta tawakal ibrahim yang mulia...
ketika meniggalkan insan tercinta
di bumi tandus tanpa bicara
menyakini ALLAH sebagai penjaga..

Aku impikan antara kita seorang umar...
berdiri tatkala tunduknya manusia
bersuara tatkala diamnya mereka
lantas menggerunkan musuh durjana...

Serta senyuman syed al-qutb...
ketika berhadapan dengan tali maut
akidah mantap tidak terenggut
lantaran roh dakwahnya tidak surut..

Aku ingin kta seteguh ibnu zubbair
menahan panahan hajjaj denga rela
bersama si ibu tua
lantas syahid , rohnya ke syurga...

Marilah kita menyemai benih Hassan Al-Banna...
fikrahnya jernih ,menggegarkan dunia...
merelakan tubuhnya di mamah peluru...
demi meneggakkan kalam ALLAH dan RASUL.,..

Aku ingin kita sepemaaf yusuf..
tetap mencintai saudaranya..
walau di humban ke perigi tua...
terpisah dari ayananda bertahun lamanya...

Aku ingin persahabatan indah ini,,
bisa menjadi manfaat ...
di mahkamah mahsyar kelak....


gennine@naimfadil.5iT.com

3 comments:

nik a faiz said...

slm..
eh..ni bkn kata2
di dalam novel
yg athif baca ke..
k..trskn penulisan.
wslm.

naim said...

ha'ah..tapi ana amik skit je..yang lain ana edit ikut kepala ana je..

nik a faiz said...

oh...mmg menarik dan menusuk kalbu...

laman sesawang

Blogger templates